Skip links

8 نوآوری جدید در قالب گیری تزریق پلاستیک

صنعت ساخت قطعات پلاستیکی به لطف فرآیندها و ایده های جدید به رشد خود ادامه می دهد. این نوآوری‌ها روش‌های قالب‌گیری تزریق پلاستیک را شکل می‌دهند و به کسب‌وکارها و تولیدکنندگان راه‌های جدیدی برای تولید انبوه قطعات پلاستیکی می‌دهند. در اینجا برخی از نوآوری های اخیر در قالب گیری تزریق پلاستیک آورده شده است که ممکن است به کسب و کار شما کمک کند و تولید شما را کارآمدتر کند.

قالب گیری تزریقی میکرو

با پیشرفت فناوری، دستگاه‌ها و تجهیزات ما برای جابجایی و ذخیره‌سازی آسان‌تر کوچک‌تر می‌شوند. بسیاری از شرکت ها و صنایع با ایجاد طرح های جدید هر ساله با ابعاد فشرده تر به نوآوری ادامه می دهند. پلاستیک های کوچک در بسیاری از زمینه ها محبوب هستند و استفاده از قالب گیری تزریقی میکرو بهترین راه برای برآورده کردن این نیاز است.

صنعت کامپیوتر و تلفن از قالب‌گیری تزریقی میکرو سود می‌برد زیرا از قالب‌های پلاستیکی کوچک برای گوشی‌ها و دستگاه‌های رایانه‌ای جدیدتر استفاده می‌کنند. حوزه پزشکی همچنین از دستگاه‌های پزشکی کوچک‌تری برای بیماران استفاده می‌کند، مانند پمپ‌های IV قابل حمل که به اندازه کافی کوچک هستند تا در یک کیسه روی لگن قرار گیرند.

علاوه بر این، ارتش از پلاستیک های کوچک در توسعه فناوری مانند هواپیماهای بدون سرنشین و اجزای کوچک تفنگ استفاده می کند. قالب‌گیری تزریقی میکرو به صنایع متعدد کمک می‌کند و پتانسیل فناوری راحت‌تر را بهبود می‌بخشد. کسب‌وکارهای بیشتری از قطعات کوچک‌تر استفاده می‌کنند، بنابراین بازار خوبی برای قالب‌گیری تزریقی میکرو وجود دارد.

قالب گیری تزریقی به کمک گاز

برخی از قالب های تزریق طرح های پیچیده و فضاهای کوچکی برای پر کردن دارند. این فضاهای کوچک، قالب گیری یک قطعه کامل پلاستیکی را دشوار می کند، زیرا ممکن است رزین به آن نرسد. قالب‌گیری تزریقی به کمک گاز تضمین می‌کند که رزین با تزریق گاز تحت فشار به داخل سیال در حالی که رزین سرد می‌شود به بخش‌های کوچک‌تر قالب برسد.

گاز پس از اتمام خنک سازی آزاد می شود و قطعه از قالب خارج می شود. این نوآوری در قالب‌گیری تزریق پلاستیک یک راه عالی برای ساخت قطعات پلاستیکی پیچیده است و تضمین می‌کند که سطح پلاستیک قوی‌تر است زیرا گاز باعث انبساط آن می‌شود.

قالب گیری بیش از حد

قالب گیری بیش از حد یک فرآیند ابتکاری است که رزین را روی پلاستیک قالب گیری تزریقی قالب می زند. در این فرآیند معمولاً از یک ماده لاستیک بهتری می بخشد.مانند مانند سیلیکون استفاده می شود، اما ممکن است از مواد سخت تری مانند نایلون استفاده شود. این لایه اضافی از مواد به شی دوام

قطعات پلاستیکی محافظت بهتری خواهند داشت و به دلیل مقاومت در برابر خوردگی بیشتر دوام خواهند داشت. ظاهر قطعات بیش از حد قالب گیری شده منحصر به فرد است و ظاهری ایجاد می کند که به هر کسی که از آن استفاده می کند اطمینان می دهد که پلاستیک محافظت عالی دارد. برای استحکام بادوام و مقاومت بهتر در برابر خراش، می‌توانید علاوه بر پلاستیک‌ها، محصولاتی مانند فلز را نیز بیش از حد قالب بزنید.

پیاده سازی اتوماسیون

اتوماسیون بخشی جدایی ناپذیر از بسیاری از تنظیمات است که در آن کارایی لازم است. ماشین‌ها سریع‌تر از انسان‌ها هستند و سرعتشان به این سرعت کاهش نمی‌یابد. تولیدکنندگان بیشتری اتوماسیون را به عنوان بخشی از تزریق پلاستیک اجرا می‌کنند، با ماشین‌های مختلف و سیستم‌های کامپیوتری فرصت‌های بیشتری را برای کارگران ایجاد می‌کنند تا سرعت ساخت قطعات پلاستیکی را بهبود بخشند.

توسعه نرم افزار

یک دستگاه خودکار برای کنترل و برنامه ریزی به نرم افزار نیاز دارد. در سال های اخیر، نرم افزار توسعه ای برای کنترل ماشین های قالب گیری تزریق خودکار در حال ساخت بوده است. این نرم افزار دارای انواع کنترل های مختلف است که به کاربران اجازه می دهد کارهای مختلفی را انجام دهند که انجام آنها زمان بیشتری می برد.

این نرم افزار بهره وری را در مکان های تولیدی بهبود می بخشد و به افراد کمک می کند کار خود را با کارایی بیشتری انجام دهند. همچنین کنترل‌های دسترس‌پذیری وجود دارد که به کاربران در انجام وظایف از مکان‌های دیگر کمک می‌کند.

دسترسی از راه دور

با اضافه شدن فناوری هوشمند و سایر دستگاه ها، کنترل از راه دور ماشین قالب گیری تزریقی امکان پذیر است. دسترسی از راه دور به افراد از مکان‌های مختلف اجازه می‌دهد تا قبل از رسیدن به یک مکان، تولید را آغاز کنند.

این فناوری به کارکنانی که نمی توانند سر کار بیایند و نیاز به کار با ماشین آلات دارند، کمک می کند. این نرم افزار به کارگران اجازه می دهد تا از راه دور کار کنند و حتی از یک مکان متفاوت به تولید ادامه دهند. همچنین یک ویژگی برای نظارت از راه دور وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که عملیات به خوبی انجام می شود و سایر کارگران در جریان آنچه در تاسیسات می گذرد هستند.

نرم افزار شبیه سازی

برنامه ریزی هنگام ساخت قطعات متعدد ضروری است و دانستن اینکه چگونه خطوط تولید خاصی بر تجارت تأثیر می گذارد سودمند است. نرم افزاری وجود دارد که شبیه سازی های تولید را اجرا می کند و تخمین می زند که چقدر زمان و منابع برای تکمیل نیاز دارد. معیارهای کیفیت ارائه شده توسط این نرم افزار به سازندگان کمک می کند تا بفهمند چه کاری می توانند برای تولید اقلام پلاستیکی بهتر انجام دهند.

توانایی شبیه‌سازی جریان قالب، پیش‌بینی چگونگی جریان یک محصول به داخل قالب و فرآیند خنک‌سازی را آسان‌تر می‌کند. آینده نگری یک جنبه ارزشمند در تولید است و کسب و کار شما از شبیه سازی های اجرا شده توسط نرم افزار سود خواهد برد.

قالب گیری فوم ساختاری

یک نوآوری عالی برای قالب گیری تزریقی، قالب گیری فوم ساختاری است. این فرآیند قالب‌گیری تزریقی و قالب‌گیری تزریقی به کمک گاز را با ایجاد کفی متشکل از یک رزین پلاستیکی ترکیب می‌کند.

Leave a comment

کاوش
بکشید